Používanie segmentácie publika pomocou umelej inteligencie (AI) v Google Analytics
Čím lepšie budete rozumieť svojmu publiku, tým efektívnejšie budú vaše marketingové kampane. Pomocou nástroja Google Analytics Intelligence môžete využiť umelú inteligenciu na vytváranie informácií o potenciálnych zákazníkoch – od vzorcov zapojenia používateľov až po pravdepodobnosť nákupu.
Napríklad v GAčkách si dajte hľadať „top age by total revenue“, aby ste zistili, ktoré vekové skupiny vygenerovali najviac tržieb.
Na základe týchto informácií môžete preniknúť hlbšie a identifikovať rôzne zariadenia, ktoré používajú, kanál, z ktorého pochádzajú, typy produktov, ktoré ich najviac zaujímajú, a podobne.
Odtiaľto môžete vytvoriť vlastné publiká, aby ste lepšie identifikovali trendy a sledovať používateľov, ktorí sú spľňajú vaše KPI v Google Analytics.
Ak to chcete urobiť, prejdite do časti Admin → Audiences → New audience (Nové publikum) v službe Google Analytics. Potom vyberte možnosť Create a custom audience (Vytvoriť vlastné publikum).
Na ďalšej strane zahrňte alebo vylúčte podmienky, ktoré odrážajú vaše cieľové demografické údaje, vzorce správania alebo iné špecifické kritériá. Publikum pomenujte a opíšte.
Tu je príklad vlastného publika mobilných návštevníkov z SK, Kde som použil pravdepodobnosť nákupu na úrovni 93% a viac.
Na pokročilejšie cielenie pomocou umelej inteligencie použite prediktívne publiká. Tie využívajú prediktívne metriky spoločnosti Google na predpovedanie budúceho správania používateľov, napríklad nákupných potenciálov v nasledujúcich siedmich dňoch.
Vďaka tomu môžete predvídať potreby zákazníkov a podľa toho prispôsobiť svoje marketingové stratégie pre vyššiu mieru zapojenia a konverzie.
Upozorňujeme, že na využitie tejto funkcie potrebujete dostatočné množstvo údajov. Mali by ste mať aspoň 1000 vracajúcich sa používateľov, ktorí spustili určitú podmienku, napríklad nákup, a 1000, ktorí ho za posledných 28 dní nevykonali.
Ak chcete použiť prediktívne publiká, postupujte nasledovne:
- Prejdite do časti Admin → Audiences → New audience (Nové publikum). V časti Použiť odkaz otvorte kartu Prediktívne .
- Nájdete tu niekoľko šablón prediktívnych publik. Mali by byť označené ako Pripravené na použitie (Ready to use).
- V prípade potreby podmienky ďalej prispôsobte. Upravte napríklad percentil používateľov s najväčšou alebo najmenšou pravdepodobnosťou odchodu.
- Potom vyberte možnosť Uložiť.
Dajte nám vedieť svoje názory alebo otázky týkajúce sa GA4 AI. Veľa šťastia.